” Een video die een impressie geeft van onze band op een manier die past bij onze identiteit”

De percussiegroep Tempestade is naar mij toegekomen met de vraag om een promo video te maken. De video zou ingezet worden voor  marketing op de socials en voor gesprekken met potentiële klanten. Tijdens het eerste gesprek ben ik in overleg gegaan met de band. Samen zijn wij gaan kijken naar wat de band voor ogen had. Een van de dingen die naar voren kwam was dat de video net als de band heel dynamisch en energiek moest zijn. Na dit gesprek waren beide partijen super enthousiast en was het tijd voor de volgende stap. Het concept stukje in dit project lag in handen van de klant.

Shoot day

En dan eindelijk was het de dag waar iedereen naar uitkeek “De shoot day”. Alles vond plaats op één locatie de Noordkade, een super toffe industriële plek met diverse ruimte’s. De band begon met de opstelling, terwijl ik de camera gereed aan het maken was. Bij de eerste opnames was het nog even wennen voor de band, dit kwam met name  door het synchroon spelen met de metronoom. Het bleek een hele uitdaging te zijn. Toen we eenmaal een tijdje bezig waren met de shoot verliep het synchroom spelen steeds beter. De band werd steeds enthousiaster en dit kwam ook goed naar voren in de beelden.  Na een kleine 4 uur aan opnames waren we klaar en konden we zeggen “It’s a wrap”.

Montage

Na de energieke shoot werd het tijd om alles tot een mooi eindresultaat te maken.  De grootste uitdaging was de synchronisatie. Hierbij heb ik elk fragment handmatig moeten synchroniseren met de definitieve muziek. Toen eenmaal alles in sync stond was het voornamelijk zaak om de juiste momenten te spotten. Na wat montage uurtjes ontstaat er dan uiteindelijk een montage.

Kleurcorrectie

Tijdens deze fase heb ik eerst de algemene stijl bepaalt. Toen dit eenmaal naar wens was, ben ik dit gaan  toepassen op alle fragmenten afzonderlijk van elkaar. Hiermee zorg ik ervoor dat alle fragmenten met het geheel overeenkomen. Hier enkele voorbeelden hoe de kleurcorrectie in dit project is toegepast.

Deliver

Bij afronding is het natuurlijk van belang dat de video geheel naar wens is. Voor de definitieve levering sturen we de video eerst even op voor eventuele feedback. Zodra de klant helemaal tevreden is met zijn/haar video is het tijd voor de definitieve levering.  Deze wordt verstuurd via Wetransfer met nog enkele tips om de video goed te promoten!

Interesse in een social video?