Over filmcreatie
Jouw verhaal versterkt met video

FilmCreatie staat voor een combinatie van storytelling en filmische beelden van hoge kwaliteit. Achter ieder bedrijf, ondernemer en artiest schuilt namelijk een uniek verhaal. Het is mijn missie om deze verhalen boven water te krijgen en te vertalen naar video’s die een sterke indruk achter laten bij jouw doelgroep.

 

Het is mijn missie om bedrijven & artiesten trots te laten zijn op hun business door hun verhaal te vertalen naar een sterke corporate video.

Visie

In mijn ideale wereld zijn er alleen nog maar video’s met een sterk verhaal. Er zijn tegenwoordig veel videomakers die je kunt inhuren voor een corporate video. Hoewel de video’s kwalitatief goed zijn, doen ze verhalend nog vaak te kort. De kijker wordt niet meegenomen in het verhaal en verliest daardoor zijn aandacht. Een video zonder verhaal, kan in mijn ogen niet meer. Video biedt je de kans om jouw verhaal te vertellen én te versterken. Daarom ga ik altijd voor kwaliteit en film ik cinematografisch. Dit in combinatie met een sterke storyline zorgt ervoor dat jouw video graag bekeken wordt en een duidelijke boodschap overbrengt op jouw doelgroep.

A good story can take you on a fantastic journey

 

projecten:

Starten als videomaker in de videobranche is lastig. Daarom wil ik via mijn bedrijf mijn liefde voor mijn vak doorgeven aan nieuwe/ jonge filmmakers en hun een sterke start bieden op deze markt. Dit doe ik in eerste instantie door mijn kennis actief te delen op social media en in fora (met handige how to’s en voor- en nabewerking voorbeelden). In de toekomst wil ik dit verder uitbreiden door via FilmCreatie jonge filmmakers te helpen aan een stageplek. 

Mijn kwaliteiten

Creatieve Intuïtie

Avontuur & risico, ik deins er niet voor terug. Ik zoek het randje op voor maximaal resultaat met jouw video. Samen voegen we een unieke beleving toe aan jouw merk en nemen we jouw kijkers hierin mee.

Dynamisch

Actieve en energieke beelden, die de kijker continu weten te verrassen. Video’s die een verbluffende indruk achterlaten. Volledig afgestemd op jouw wensen en naar de kanalen waarop je de video gaat delen. 

Filmische stijl

Actieve en energieke beelden, die de kijker continu weten te verrassen. Video’s die een sterke indruk achterlaten. Volledig afgestemd op jouw wensen en naar de verschillende kanalen waarop je de video gaat delen.

dit zeggen Indrukmakers
Andrew van Es
Van Es Importservice

Aanrader! Joey wist onze wensen feilloos te vertalen naar een fantastische promotievideo die niet beter kon. We gaan zeker vaker gebruik maken van zijn diensten!

Rozemin
NRGY Music

Hele mooie videoclips. Hij is secuur en weet precies wat de klant wil!

Estelle
Nino Hooymans

Super bedrijf! Levert prachtig werk, en denkt met je mee! Op naar nog veel meer prachtige video’s.

Jesper
Tempestade

Hele fijne samenwerking met Joey, hij heeft er alles aan gedaan om de band zo goed mogelijk op film te krijgen. Wauw we zijn enorm tevreden met het eindresultaat!

Dave de Graaf
Zanger

Als je iemand wilt hebben voor je videoclip ga dan zeker weten naar Filmcreatie! Top samenwerking weer!

Roy Hoffman
Zanger

Mijn nieuwe single “Zonder Jou” laten filmen door Filmcreatie. Ik ben heel erg blij met het eindresultaat.  Het is super mooi geworden! Bedankt Joey.

Henk van de Ven
Zanger

Wat een mooie productie heb je gemaakt Joey. Mijn eerst eigen clip voor mijn single ” je bent niet te weerstaan” heb jij gemaakt voor mij. Nogmaals hartelijk dank daarvoor. De volgende word ook zeker door jou gefilmd.

Historie
De verhaallijn van Filmcreatie

Filmcreatie is op 10 juni 2015 ontstaan (onder de oude naam Showtime Den Bosch). Ik was toen nog een creatieve duizendpoot en was met diverse media bezig. Mijn passie voor film is pas echt ontstaan tijdens mijn studie Communication & Multimedia Design. Tijdens deze fase kwam ik voor het eerst in aanraking met een videocamera. Vanaf dat moment heb ik hem voor mijn gevoel ook nooit meer los gelaten. Ik ging elk weekend met geleende spullen van school experimenteren met film. Dit ontwikkelde zich al snel naar enkele simpele betaalde klusjes in het weekend. Uiteindelijk kon ik door deze kans mijn eigen video gear kopen en  mijzelf verder ontwikkelen. Ineens werd de pas ontwikkelde passie een bijbaan (want ik studeerde nog). Mijn klantenkring ontwikkelde zich razendsnel met name voor videoclips wisten mensen mij goed te vinden. Van twee videoclips in het eerste jaar naar tien per maand in het tweede jaar.

Ondanks de drukte bleef ik kritisch en wilde ik blijven ontwikkelen. Mijn stage bij IngredientMedia heeft mij hierbij enorm geholpen. Hier leerde ik meer dan alleen videoclips filmen en kwam ik in aanraking met de corporate sector voor klanten als Bosch &  Additive Industries. Na mijn studie heb ik nog een jaar parttime gewerkt als freelancer bij dit bedrijf. Uiteindelijk begon Showtime Den Bosch zo goed te lopen dat ik genoodzaakt was om een keuze te maken. Het was geen makkelijke keuze omdat ik moest kiezen tussen mijn eigen bedrijf (videoclips) en IngredientMedia (corporate sector). Uiteindelijk heb ik voor mijn eigen bedrijf gekozen. Ik ging dus door als fulltime zelfstandig ondernemer met de focus op  videoclips.

In drie jaar tijd heb ik met videoclips een enorme klantenkring opgebouwd door heel Nederland en mag ik werken voor enkele grote muziek labels. Ondanks de ervaring en kennis kreeg ik geen klanten in de corporate sector. Ik heb in die drie jaar tijd diverse pogingen gedaan om meer corporate klanten te krijgen. Helaas allemaal zonder resultaat. In 2020 bestond mijn bedrijf vijf jaar en liep mijn bedrijf heel goed. Helaas door corona stortte de hele markt in qua videoclips. Van minimaal vijftien videoclips in de maand naar helemaal niks. Ondanks deze tegenslag bleef ik positief en bleef ik ontwikkelen. Ik liep al ruim twee jaar met het idee om mijn bedrijfsnaam te veranderen. Deze naam was destijds puur uit toeval ontstaan en was totaal niet gerelateerd aan mijn diensten. 

Na veel brainstormen is uiteindelijk de nieuwe naam ontstaan: Filmcreatie. Dit was de start van een nieuw hoofdstuk. Waar ik de eerste vijf jaar voornamelijk alles zelf wilde doen deed ik het nu anders. Ik ging op zoek naar mensen die mij konden helpen met de ontwikkeling van Filmcreatie. Uiteindelijk kwam ik via mijn netwerk in gesprek met Kirsten van Het Branding Bureau. In twee maanden tijd werd Filmcreatie van “naam” naar volwaardig bedrijf ontwikkelt. Dit alles met bijbehorende branding en vernieuwde strategie. Op 21 december 2020 is Showtime Den Bosch officieel verandert naar Filmcreatie. Met Filmcreatie ga ik mijzelf meer focussen op die corporate markt waar ik al eerder mee in aanraking ben geweest. Uiteraard blijven de videoclips een onderdeel van Filmcreatie.