Een bedrijfsfilm met verhaal geeft jouw potentiele klant en sterke eerste indruk. Je kunt de kijker jouw volledige bedrijfsverhaal laten zien én ervaren, zonder dat zij eerst allerlei teksten door moeten spitten (ook handig voor in salespresentaties). Een goede bedrijfsfilm (ookwel: corporate video) creëert een warm welkom en vertelt het verhaal ‘achter de schermen’. Je kunt hierin alles naar wens laten terugkomen, van historie, impressie bedrijfspand/team tot aan de missie/visie van jouw bedrijf. Je kunt dus jouw bedrijf online voorstellen op de manier zoals jij dat graag ziet.
Voordelen van bedrijfsfilms met verhaal
Ervaring beïnvloeden
Met een bedrijfsfilm kun je heel gericht informatie op je klanten over brengen. Hiermee kun je beïnvloeden hoe een klant jouw bedrijf ziet en ervaart. Of je jouw bedrijf nu heel formeel of juist heel informeel wilt tonen, dit kun je dit perfect in beeld brengen met een bedrijfsfilm.
dit zeggen de Indrukmakers
Gratis brainstormsessie
Heb je nog absoluut geen idee of verwachting hoe je jouw bedrijfsfilm moet laten filmen of twijfel je over een verhaal We kunnen kennismaken en tegelijkertijd eens brainstormen wat de eventuele opties zijn voor jouw bedrijf.
In de sessie hebben we het over:
– Verschillende type bedrijfsfilms
– Doel van de video, wie is de doelgroep en overige wensen
– Korte eerste brainstorm om te kijken wat de mogelijkheden zijn
– Details die je zeker moet overwegen om jouw bedrijfsfilm net wat meer te versterken
– Vrijblijvende informatie over het vervolg traject (enkel bij interesse)
Vraag vandaag nog je gratis brainstorm sessie aan en wie weet film ik binnenkort jouw bedrijfsfilm.
Waarom kiezen voor filmcreatie?
de meest gestelde vragen
Dat lijkt me onmogelijk in elk bedrijf schuilt een verhaal. Bij het ene bedrijf is die duidelijker en bij het andere bedrijf ligt die meer onderliggend. Geen zorgen we gaan samen kijken wat jouw verhaal is en wat je jouw klanten wilt vertellen.
Als het moet gister. Grapje natuurlijk. Een gemiddeld proces van eerste gesprek tot eindgesprek tussen de 2-6 weken. Met een strakke planning is een week haalbaar. Hierbij is het wel van belang dat alle betrokken partijen goed op elkaar moeten worden afgestemd. Het meeste tijd zit hem vaak in de voorbereiding, als de draaidag(en) eenmaal achter de rug is dan kunnen er echt meters gemaakt worden. Om te zorgen voor een snelle werkwijze is het handig om de lijntjes kort te houden. Dus met een kleinere groep sneller schakelen. Denk bijvoorbeeld aan een eindverantwoordelijke die de beslissing maakt en weet wanneer de video verwacht wordt en daarop gelijk feedback kan geven.
Elk bedrijf is anders en daarmee ook een bedrijfsfilm. Alle bedrijfsfilms die ik maak zijn volledig op maat, kwalitatief en vooral verhalend. Een bedrijfsfilm zonder verhaal kan in mijn ogen niet. Je koopt ook geen huis zonder fundering. Een bedrijfsfilm moet niet even een “video” zijn die snel tussendoor wordt gemaakt. Een bedrijfsfilm laten filmen is namelijk aan investering voor langere termijn. Ik denk graag met je mee hoe je jouw bedrijf optimaal kunt laten zien in video. De film krijgt een uitstraling die past jouw bedrijf en op een goede manier communiceert naar de bijbehorende doelgroep. Een bedr
De kosten van een bedrijfsfilm zijn net als het type film zo verschillend. Er spelen zoveel factoren mee die het budget kunnen beïnvloeden. Je hebt al een bedrijfsfilm vanaf €750,- maar dit kan ook heel snel €2500,- of meer worden. Op basis van de wensen die we vooraf bespreken voor de bedrijfsfilm kan ik een offerte maken zodat je vooraf een duidelijk beeld hebt.
Het laten maken van een bedrijfsfilm heeft veel voordelen, hieronder delen we de belangrijkste:
– Met een bedrijfsfilm kun je jouw boodschap op een unieke en creatieve manier vertellen. Je neemt de kijker mee in het verhaal van jouw bedrijf en kunt ook precies sturen welke indruk de kijker krijgt van jouw bedrijf.
– Google houdt van websites met rijke content en een bedrijfsfilm verrijkt jouw content. Google waardeert jouw website dus meer wanneer deze een video bevat en daardoor kun je hoger ranken met jouw website.
– Ook sociale media zijn gek op videocontent. Ook hier zul je dus punten scoren met jouw bedrijfsfilm.
– Jij laat met een bedrijfsfilm zien wie je bent en daarmee heeft de kijker meteen een goede indruk.
– Een foto zegt meer dan 1000 woorden en een video zegt nog eens zo veel. Omdat een bedrijfsvideo de aandacht trekt zullen mensen langer op je website blijven en daardoor meer te weten komen over jouw bedrijf. Je hebt dus meer tijd om je potentiële klanten te overtuigen van jouw kunnen.
– Naast het langer vasthouden van jouw klant kun je ze met een goede bedrijfsvideo in kortere tijd meer vertellen. Met een bedrijfsfilm breng je een complexe boodschap op een simpele en duidelijke manier over.
– Je kunt je met een bedrijfsvideo goed onderscheiden van jouw concurrenten. Als jouw concurrenten geen bedrijfsfilm hebben dan sta je direct enkele punten voor. Daarnaast is er veel creatieve vrijheid wanneer je een bedrijfsfilm laat maken en op die manier kun je je dus ook duidelijk van je concurrent onderscheiden.